close
新年到了!上次香港短宣隊來帶了很多紅包。媽媽上次來的時候請他帶一些台灣的一圓硬幣。所以呢,我就在紅包袋裡放了台幣一元及一張經句卡給學生。


泰國人用潮洲話說紅包,所以就像台語的紅包發音,聽起來很親切。發紅包前教學生說:萬事如意,恭賀新禧,身體健康。個個對我祝賀後才可拿紅包,呵呵!!下課後還有學生拉這其他沒有上中文課的同學來跟我要紅包,趕快惡補教同學說祝賀的話,呵呵,可惜當時身上沒有紅包,就給他們些糖了。


除了教祝賀的話之外,還有首中文歌聽說是在過年期間百貨公司常會放的過年歌........「恭喜恭喜恭喜你阿........」如果你猜這首歌就錯啦!no no no ,他們是愛放「甜蜜蜜,你笑得甜蜜蜜......」呵呵,每個泰國人都可以哼上幾句呢!


對於高三的畢業生,我發了一個特別的紅包,一起當成他們的畢業禮。想法來自之前很紅的「老師送給學生的十二樣見面禮」,稍微改一下,我在紅包袋裡放了這些東西:


* Pencil ~Write down your dream everyday. Do not forget God has a wonderful plan for you.

* Eraser ~ We all make mistakes, it’s okay. Admit it, repent to God and start over bravely.

* Coin ~ You are a one-of-a-kind creation by God, you are special and precious.

* Tissue ~Dry the tears of those who are in need. Be compassionate always.

* Bandage ~ Let God cover and heal your wounds. Cast your cares upon Him.

* Marshmallow ~ May the words of your mouth be filled with warmth, gentleness and sweetness. Be joyous always.

* Rubber band ~ Remain elastic so you do not break down easily. Be humble always.

* The last gift, God had already given to you two thousand and eight years ago, His only son Jesus Christ. May Jesus dwells in your heart, molds you to become a glorious “man” and “woman”.  If you haven’t received this amazing gift, simply open your heart and say, “Yes, I do. Yes, I want this amazing gift that will make me a brand new person.”


唉!不過上午發完這紅包,下午的一堂課就有兩個學生搞失蹤,打電話到辦公室找學生也找不到。事後被發現是混近跟其他班進電腦教室。真是氣死我了!高三的學生到了畢業的前幾天簡直是一種「你也拿我沒辦法,我就要畢業的心態」。每次到了放長假前一天的上課日,覺得整個校園都亂了! 真想要回我的紅包~~
                                                                                                                                                       


 
arrow
arrow
    全站熱搜

    onezero 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()